Verse energy bars met havermout en pindakaas (glutenvrij, zonder oven)

Verse energy bars recept zonder oven The Nuthouse

Verse energy bars met havermout en pindakaas

Voor dit recept zijn de verhoudingen belangrijker dan precieze gewichten dus gebruiken we kopjes. Om er langwerpige repen van te kunnen snijden is het handig om een bakblik te gebruiken voor het opstijven in de koelkast.

Ingredienten

– 1 kopje ongezouten pinda’s

– 1 kopje havermout

– 0,5 kopje cranberries

– 0,5 kopje pindakaas

– 2 eetlepels chiazaad

– 2 eetlepels honing

– snufje kaneel

– snufje nootmuskaat

Werkwijze

– Hak de pinda’s in de keukenmachine, ze mogen vrij grof blijven. Doe de pinda’s in een grote kom.

– Nu doe je de havermout, cranberries, chia, kaneel en nootmuskaat in de keukenmachine. Laat de machine even draaien tot de cranberries kleingehakt zijn en alles lekker is gemengd.

– De pindakaas en honing kunnen er nu bij. Zet de machine weer aan, het mag goed gemixt worden.

– Stort dit mengsel in de kom bij de pinda’s en kneed goed door tot alles mooi verdeeld is.

– Pak een langwerpige of vierkante schaal/bakblik. Bekleed deze met bakpapier en doe je energy bar mengsel hier in. Spreid het goed uit, ook in de hoekjes. Bekleed de bovenkant ook met bakpapier zodat je het stevig kunt aandrukken.

– Laat opstijven in de koelkast, minstens 2 uur maar hoe langer hoe beter. Nu kun je repen gaan snijden, als je ze in plastic wikkelt zijn ze makkelijk mee te nemen. De bars zijn 5 dagen houdbaar in de koelkast!

Verse energy bars recept zonder oven The Nuthouse

Geef een reactie